Tuesday, March 11, 2008

sabah 3:30 - 6:30

Günlük rutinlerimizde ne çok şeyin kıymetini bilmiyoruz!!!

Gece yatarken ''iyi geceler!'' deyip gidiyoruz yatağımıza... Rutinya; sabah olacak, alarm çalıcak, yatakla vedalaşılacak, banyo ziyaretedilecek, ne giyeceğim diye gardropta derin kazı çalışması yapılacak, kısa sürede evden çıkılabilirse uzun süre trafikte sürünülecek, vs....

Dün gece yatmadan canım babamın tansiyonu ciddi olarak yüksekti! Doktorumuz arandı ilaçlar alındı, inatçı tansiyon biraz olsun insafa geldi... ''-iyi geceler!'' dedik birbirimize, ama kapım açık yattım. Bizim yaramazlar beni uyandırmamak için son derece sessiz hastalanırlar :) Gece kalkmış kapımıda çekmişler usulca ama duydum tabii...

Gece saat 3:20, babam koridorda volta atıyor ve ciddi acı çekiyor! Tuvalete gidiyor ama idrar yapamayarak acılar içinde yine kıvranıyor. Ne yapılır, sıcak mı konur soğuk mu? Ağrı kesici verilir mi? Ama neye göre ağrı kesici!
Hemencik Marmara Üniversitesi Acil Servise gittik! Neyseki daha önce gördüğüm manzaralar yoktu! Çok ilgilendiler babamla. Ağrının geliş şeklinden ve babamın kıvranmalarından böbrekte taş sorusu geldi akıllarına.Tahliller yapılacak, ilk önce idrar tahlili; babamın örnek sadece kan! Labaratuardan gelen cevap makine tanımlayamıyor bu sadece kan! Babama kocaman bir serum veriliyor içine morfin katılmış!
Doktorumuz çok şeker Burcu Hanım diyor ki, '-ben 6 tane düşürdüm, nasıl acı verdiğini biliyorum, sıkın dişinizi kısa sürede hafifleyip geçicek bu kriz!' Dediği gibi oldu, babam gözümün önünde 1 saat daha acısı hiç azalmadan kıvrandı. Sonra yavaşladı dedi... Rahat nefes aldık, ama morfinden yazık doğru düzgün konuşamaz hale geldi. Sonra röntgen çekildi, görünmüyor namussuz taş! Bir de ultrason dediler, ona da gittik.Ve kaçamadı daha fazla, göründü ultrasonda...

Neler yapıcağımız öğrenip, sabahın 6:30'unda benim babamı keyiflendirme çabalarım ile açık pastane bulup, sıcacık simitler ile eve geldik :)

Bunları neden yazdığıma gelince, benim gibi nette neden araştıranlara yaşanmış örnek olsun istedim... Hepimizin başına en abuk saatte en abuk şeylerin gelebilceğini düşünerek anlatmak istedim.

Sebebi bilinmeyen bir ağrı karşısında ilaç alıp geçiştirmeye çalışmak çok ciddi sorunlara sebep olabilir.

Herkese sağlıklı günler...
~mrl~

p.s. Hastanedeki eskilik, bakımsızlık gibi sıkıntıları yazmayacağım, okumaktan sıkılırsınız!

9 comments:

Anonymous said...

Canım benim ya kıyamam ne kadar ağrı çekmiş öyle. Çok geçmiş olsun. Umarım en kısa zmanda iyileşir.Öpüyorum çok.Babacığına da sevgiler...

Anonymous said...

Çok üzüldüm okurken. İnsanın anne babası yaşlandığı zaman üzerlerine nasıl bebek gibi titrediğini iyi bilirim. Umarım hemencecik iyileşir. Hastanelerden bahsetmeye gerek yok zira hepimiz Türkiye de yaşıyor ve her gün daha da sinir oluyoruz hastane koridorlarında.Geçmiş olsun.Sevgiler.

Mutlu Kum Taneleri said...

Geçmiş olsun canım. insan gerçekten çok telaşlanıyor böyle durumlarda. Eşimde taş düşürüyor bilirim zor bir durum. Allah dermansız dert vermesin. Tekrar geçmiş olsun.

Püstüklü Mama said...

Canım çok geçmiş olsun. En kısa zamanda geçer inşallah.

mrl's page said...

@ lezzet aşkı
Handecim çok teşekkürler :) Biraz zaman alıcak taşın düşmesi ama geçicek...

Yoktun ne zamandır sende :)

@ gülümseyiş
İnsan istiyorki zaman ilerlerken anne-baba yaşlanmasın, performanslarından bişi kaybetmesinler... Ama olmuyor işte.Bugüne bin şükür :)

Canım ülkem diyorsun diyecek bişi yok ! Öte yandan özel hastanelere güvenmiyorsan bizim gibi yapacak bişi yok !


@ mutlu kum taneleri
Çok teşekkürler, eşinden bilirsin sen ne zor bişi olduğunu :(
Doğum sancısına denk tutlan bişimiş, çeken bilir walla...

Ben babama şaklabanlık yaparken annemin 3 defa bu sancıların en sağlamını yaşadığını anlatıyordum :)

@ püstüklü mama
Püstükçüm sen nerelerdesin? Ne çok zaman oldu...
Çok teşekkürler, düşünce rahatlayacağız ailecek...


Sevgiler
~mrl~

hindiba said...

Çok geçmiş olsun, ailemden biri hastalanınca -hele de oğlum- rutininden sıkıldığımız günleri hatırlayıp ne güzelmiş diyorum ben de. En kısa zamanda normal rutine dönmeniz dileğiyle
Evren

Lapis lazuli said...

Cok gecmis olsun babacigina Mrl`cigim. Bobrekte tas agrisi mahveder insani, iyi dayanmis.

Ben hamileyken kum vamis da bobregimde, doktor ilac veremediginden 'bira ic bir tane, bisey olmaz ama kolay dokersin" demisti! Oyle de oldu :)

Tansiyon problemi varsa su uzum cekirdegini bir arastirsan diyecegim nacizane...

mrl's page said...

@ wegwarte
Çok teşekkürler :)
Rutinimize döndük sayılır çok şükür...
Naber sorusu karşısında, iyi herşey aynı cevabı aslında en kıymetli cevap değil mi :)

@ lapis lazuli
Canocum çok teşekkürler :)
Galiba babamınki bir avazda kurtulmak misali oldu :) Tomografide görünmedi taş, düştüğünü tahmin ediyorlar...

Hamileliktede ne zor olmuştur kimbilir, Allah bütün melek taşıyıcılarını korusun :)

Sen bu üzüm çekirdeğini geçen sene yazmıştın galiba şimdi hatırladım.Haklısın bizede formül olabilir belki...

Sevgiler
mrl

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.